ALL ABOUT MY JOURNEY IN PARENTING, BREASTFEEDING AND RAISING UP MY BELOVED KIDS

Followers

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor
kindly contact me at hanaseman@yahoo.com

Sunday, January 1, 2012

FARISH MASUK TADIKA

Pejam celik pejam celik, dah masuk 2012. 2012 juga maka bermulalah tugas Farish sebagai pelajar. Dah nak masuk 4tahun dah anak ibu, kejap je masa berlalu. Dari 3 tahun lagi plan nak hantar masuk tadika,tapi abi tak berapa setuju sebab macam kecik lagi.. so tunda ke 4 tahun. Rasanya Farish dah bersedia mental fizikal kot.

Pagi tadi sebelum hantar Farish ke tadika, ibu singgah rumah mak Ani a.k.a pengasuh Farish. Firasdan Fawwaz,abi dah hantar dulu. Sayu dan sebak tengok mak ani sebab Farish adalah anak asuhannya yang paling dia sayang. nampak mata dia bergenang air mata.. Ala mak Ani, bukan jauh pun tadika Farish, jalan kaki jer.
Itulah juga tujuan ibu hantar Farish masuk tadika Permata Nur Kasih tu sebab dalam taman pengasuh dia juga. Lagipun senang kalau ada apa-apahal, boleh minta tolong ayah Id jemput Farish, takpun tumpang jiran sebelah rumah mak Ani yang anak dia juga belajar kat tadika yang sama.

Time sampai tu, menang hujan lebat. Ibu tengok ramai jugak budak-budak lain dah sampai. Ada pelajar lama, ada pelajar baru. Pelajar lama masing-masing pakai baju uniform, pelajar baru baju biasa sebab uniform tak sampai lagi.
Sampai kat pintu dah nampak sorang budak nama Faris dok nangis-nangis,pastu ada sorang lagi dekat ngan dapur nagis-nangis jugak. majoriti tak ditemani mak atau ayah. Farish takmau masuk lagi, dok pegang baju ibu, suruh masuk takmau, tapi nak main kat luar dulu.Cikgu kata biarlah dia nak buat apa dulu, hari 1st biasanya diorang biar dulu budak-budak berkenal-kenal.
Pastu mula nampak budak-budakbaru daftar datang, ibu pujuk Farish masuk join kawan-kawan main. Ibu bawa gi kelompok kawan-kawan, baru dia duduk. mula tu mata dok perhati ibu,tapi pastu terus join.

Ibu pelan-pelan cakap kat Farish yang ibu kena balik dulu,ibu nakpi kerja, petang nanti ibu ambik. Ibu cium Farish dan Farish salam ibu, ibu pun pelan-pelan keluar, lama gak ibu dok dalam kereta, tengok Farish tak keluar kira ok la kot. Hopefully Farish mudah sesuaikan diri.


Farish mula-mula takmau masuk, nak main gelungsur kat luar.
Tengok nametag Farish dah jadi Haikal sebab dalam tadika tu dah ada 3 orang nama Faris.. takut tertukar.. ibu pulak takut Farish confuse nama sendiri. Tapi ibu minta cikgu panggil nama penuh Farish Haikal. 4 tu menandakan umur.

Pastu malu-malu nak join, dok jauh dulu, mata dok perhati ibu..
Dah lama sikit, dah warm up dah, baru masuk geng.. 
Farish jenis senang masuk ngan orang, tapi selalu tak pernahlah kena tinggal. tu yang ibu cuak jugak, sebab kalau gi playground, dia main-main, tak nampak ibu atau abi, terus meraung kat situ. hopefully ok la kot untuk hari ni.

No comments:

Post a Comment

Apa Komen anda?

Related Posts with Thumbnails