ALL ABOUT MY JOURNEY IN PARENTING, BREASTFEEDING AND RAISING UP MY BELOVED KIDS

Followers

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor
kindly contact me at hanaseman@yahoo.com

Tuesday, December 15, 2009

Aku dan cloth Diapers

Selain BF aku juga bercita2 nak ber CD.Seronok jer baca geng2 yang dah lama berCD. 

Aku pernah suarakan kat hubby, hubby kata tak susah ke? Dah bawa hubby gi gathering, dia buat tak kisah jer.

Tapi aku gatal gak, aku beli 4 keping coolababy CD dari Sue. Dan aku pakaikan kat Farish. Memang Farish selesa dan aku juga takde masalah nak uruskan CD ni. Tapi Farish ni jenis takde alahan kat dispo diapers. Pakailah jenama apapun, momtot dia cantik gak. So bila aku utarakan nak berCD, hubby kata "pakai pampers la senang"

Dalam diam2 aku beli lagi 4 keping CD dari Kak Fazidah menjadikan semua 8 keping. Aku pakaikan juga kat Farish bila kat rumah. Kat rumah kak Ani (a.k.a BS) still pakai dispo diapers.

Hubby masih tak kata apa lagi.

Bila Firas lahir, aku cuma pakaikan lampin kain tradisional tu time siang dan malam pakaikan pampers Hey Baby. Las 2 minggu, montot Firas melecet. Pas tu kitorang pakaikan dia Huggies New born yg kitorang dapat hadiah tu, better tapi still merah2 gak.. Sian Firas. Aku cuba pakaikan CD, tapi CD tu cutting dia besar sikit, so ada leaking.

Tapi bila Firas masuk sebulan, peha dia dah menggebu, semua CD dah muat. Dengan 9 CD (1 lagi aku dapat hadiah dari peraduan di Ratuhati) aku mula pakaikan full CD untuk Firas di rumah. Dan Firas dah tak mengalami lagi alahan.

Aku cuba yakinkan hubby yang Firas ni alergi, aku pakaikan Hey Baby balik, terus merah montot dia, so hubby agree untuk Firas full CD di rumah dan di rumah Kak Ani.

Maka dengan itu, aku pun mengorder lagi 5 Lunatot's CD dari Haza , menjadikan CD aku berjumlah 14keping sekarang. Cukuplah untuk aku memulakan CD journey aku.

Ini koleksi CD aku

Nampak kan barisan atas tu masih dalam plastik, maknanya aku baru dapat tadi. Ni 9 CD aku, lagi 4 kat ampaian, 1 lagi Firas pakai.

Inilah barisan kita...

Hehe! inilah acara perbarisan CD aku. Yang ni aku baru buat 1st prewash CD yang baru aku dapat.

 

Aku sidai CD tak pernah guna penyepit, aku guna jer button kat CD tu. Jimat penyepit (lagipun penyepit aku banyak dah reput dan juga disepah2 oleh anak terunaku)

 

Lunatot's CD pun ada button (apa kegunaan button ni yer, nak bagi saiz kecil yer?), tp aku guna dia sebagai penyepit juga.

 

Lagi view CD aku bersama baju2 lain.. Tengok kat atas tu aku sidai kain batik. Aku ni masih Perempuan Melayu Terakhir, kat rumah berkain batik wo! Ada dekat 15 helai kain batik aku ni.

Okay, tadi dah story mory kat BS tentang CD ni. Alhamdulillah dia tak kisah dan dia lagi suka aku tengok sebab aku tak menyumbang sampah sarap kat rumah dia.

Okay, nak gi wat pre-wash kali ke3 lak ni. 


2 comments:

  1. CDku ada 5 je tapi mencukupi, alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. Sue, kalau housewife memang cukup, tp kena rajin basuhler.
    Sebab dah nak naik kerja la, dan taksure lagi kerajinan pas balik kerja, tu yg standby CD banyak sikit

    ReplyDelete

Apa Komen anda?

Related Posts with Thumbnails