ALL ABOUT MY JOURNEY IN PARENTING, BREASTFEEDING AND RAISING UP MY BELOVED KIDS

Followers

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor
kindly contact me at hanaseman@yahoo.com

Monday, December 7, 2009

Stok EBM ku

Macam yang aku kata, aku lambat sikit buat stok EBM untuk kali ini. Menjadikan tandem nursing sebagai alasan (haha! aku memang pandai bagi alasan), cemburu si abang pada si adik tak habih lagi, tambah pulak cemburu abang pada breast pump ibunya. 

Memandangkan aku lagi 2 minggu nak naik kerja, aku perlu lebih gigih buat stok. Aku cakap ngan hubby nak hantar Farish kat rumah BS, hubby kata boleh ker?

Buat pengetahuan, hubby sekarang kat USM 3 minggu since last week untuk intensive class PJJ dia. Sebelum ni hubby hantar dan ambik Farish. But since dia dok hostel, hubby tak berapa nak percaya aku boleh drive dgn 2 anak. Sebab dengan hubby Farish akan jadi co-pilot, mesti nak duduk atas riba hubby untuk drive sama. Hubby takut aku takleh control Farish dan takut akan berlaku perkara yg tak diingini.

Memandangkan last week tak hantar Farish, so memang kelam kabut sikitlah aku kat rumah. Farish sebab takde kawan, dia akan mengekor aku jer hatta ke toilet. Pastu bila aku nak rehat, mulalah datang minta nak nenen. Bila masa aku nak buat stok dan nak siapkan kerja rumah aku.

So semalam, aku nekad nak try juga drive. Lagipun BS dan anak2 dia dah bising, kenapa tak hantar Farish. Aku hantar lambat pun dah call, takut farish demam ker apa ker. 

Alhamdulillah, takde masalah pun aku drive. Farish dengan baiknya, duduk jer kat seat depan tu. Sambil mulut tak henti bercakap dengan bahasa dia. Aku pun penat mulut nak menjawab soalan dia yg entah betul entah tidak aku jawab.

Okay, so sepeninggalan farish kat rumah BS, barulah aku dapat top up sikit stok EBM aku. Semalam aku berjaya pam 3x, dan amount adalah dalam 10oz. 

Hari ni aku pam pagi tadi after BF, dapatlah 4oz dan tadi pas lunch dapat lagi 8oz. Alhamdulillah.

Tapi aku rasa pengeluaran kali ni tak kencang macam dulu. Kenapa yer? Mungkin sebab aku masih di rumah atau pam aku dah kurang efektif.. Itulah ,sapa suruh tak hantar servis. Dok tagak2 nak hantaq, sampai sudah tak hantaq2 Spectra3 aku tu.

Dan aku yankin, walaupun tak semewah dulu susu aku, Insya Allah ,aku akan gigih untuk mensupply anak aku dengan susu aku sehingga umurnya 2thn dan mungkin lebih.

Oops! aku kena transfer cepat2 EBM aku masuk freezer, kang nampak kat Farish, mesti dia nak punya..

No comments:

Post a Comment

Apa Komen anda?

Related Posts with Thumbnails