ALL ABOUT MY JOURNEY IN PARENTING, BREASTFEEDING AND RAISING UP MY BELOVED KIDS

Followers

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor
kindly contact me at hanaseman@yahoo.com

Thursday, November 5, 2009

Anakku- Tengku Muhammad Firas Handzalah

Firas Handzalah dilahirkan pada 18 Oktober 2009 pada jam 6.22pm. Juga di Hospital Sultanah Bahiyah. Berat Firas waktu dilahirkan adalah 3.24kg.

Aku mengandungkanFiras semasa umur Farish baru 9 bulan. Aku memang tak merancang nak anak lagi dalam waktu yang terdekat, tapi rezeki Allah nak bagi secepat itu, kami terima.

Mengandungkan Firas amat menyenangkan. Sama macam Farish, aku tak mengalami sebarang alahan. Malah sihat sepanjang mengandung.. Jangan tak caya time kandungan aku 6 bulan, aku siap join teasure hunt kat Langkawi dan juga travel gi Medan makan angin lagi.

Melahirkan Firas is priceless. Entahlah, kalau orang offer aku untuk beranak lagi aku sanggup seandainya proses bersalin itu semudah aku lahirkan Firas. Boleh baca story aku bersalinkan Firas kat sini  dan kat sini

Tengoklah gambar2 Firas semasa dilahirkan

 

Ini pulak semasa berada di wad

 


Dan ini gambar terkini Firas (takdelah terkini pun sebab ibu ada sedikit malas mengambil gambar)

 

Alhamdulillah perkembangan Firas amat meberangsangkan. Jaundis dah turun, last buat TSB dan 7.6, tak perlu repeat dah.

Waktu umur 10 hari berat Firas dah meningkat ke 3.4kg dan semasa 20 hari dah meningkat lagi ke 3.6kg. 


Menjaga Firas pun amat mudah. Mungkin dia tahu yang ibu kena pantang sendirian. Dia hanya bising kalau lapar dan napkin dia basah saja.. Tapi kekadang tu time malam ada gak dia buat perangai, nak tidur atas riba plak. Terpaksalah ibu tido sambil duduk.. 




No comments:

Post a Comment

Apa Komen anda?

Related Posts with Thumbnails