ALL ABOUT MY JOURNEY IN PARENTING, BREASTFEEDING AND RAISING UP MY BELOVED KIDS

Followers

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor
kindly contact me at hanaseman@yahoo.com

Thursday, November 12, 2009

For a start

Sebenarnya, aku plan nak start buat stok starting next week bila Firas dah berusia sebulan. Selama ni, aku hanya pam untuk kosongkan breast pas Firas menyusu.Selalunya dapat ciput jer, 1 oz dan kadang tu tak smpai. Time Farish ada kat rumah, itu tugas Farish untk kosongkan B aku. Maka sebab itu aku belum sempat nak buat stok sebab bila pam dapat ciput.


Pagi tadi (since Farish tak ade semalam, tidur rumah BS), bangun tu B kanan aku engorge, so susukan Firas dulu. pastu mandikan Firas. Pastu susukan Firas balik (sebab before mandi, Firas menyusu kejap sangat).. Dan after Firas menyusu pun rasa breast cam penuh lagi.. Dan aku pun amik Avent manual pump aku, dan start pam untuk kosongkan breast. Pam dan pam dan pam.. inilah hasil aku.

 

Alhamdulillah, dapat dekat 4oz.. A good start untuk aku. Rasa bersemangat nak kumpul stok start hari ni. Selalunya time kosongkan B aku cuma mampu dapat 1oz jer.


aku rasa antara puncanya Farish takde. Selalu bangun pagi Farish akan menyusu dulu for both breast. pagi ni Farish takde.

Dan juga maybe sebab semalam, sebelum hubby pergi KL dia belikan aku dua benda kat bawah ni


 

Chocolate Milk (4 bekas) dan juga Anmum Lacta.. Chocolate milk tu aku dah habiskan 2 bekas dalam tempoh sehari..

So lepas tu aku pun terus masuk bilik store, cari balik kotak yang aku simpan botol2 susu untuk stok ebm. Dan sekarang ni aku tgh sterilkan mereka2 itu..

No comments:

Post a Comment

Apa Komen anda?

Related Posts with Thumbnails