ALL ABOUT MY JOURNEY IN PARENTING, BREASTFEEDING AND RAISING UP MY BELOVED KIDS

Followers

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor

I am a Malaysian Breastfeeding Peer Counselor
kindly contact me at hanaseman@yahoo.com

Sunday, November 8, 2009

THE MARMET TECHNIQUE

Apa itu Marmet Technique?

Marmet Technique merupakan teknik memerah susu badan dengan menggunakan jari jemari anda. Anda perlu tahu bahawa tiada alat memerah susu (breastpump) yang dapat meniru hisapan sebenar bayi seperti tangan anda.


Seingat aku, aku apply technique ni waktu aku tak bawa cukup compartment Avent BP aku time gi Langkawi.. Nak taknak terpaksa guna tangan.

Dan sekarang ni aku menggunakan juga teknik Marmet ni untuk mengosongkan breast selepas menyusu. Aku tak terfikir untuk gunakan teknik ni terus sebab aku memang bergantung ngan breastpump aku.. tapi di kala kecemasan, teknik Marmet ini memang perlu..


Mari kita belajar sama2.

 

Diagram diambil dari moondragon.org

No comments:

Post a Comment

Apa Komen anda?

Related Posts with Thumbnails